تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش عفونت چشم دلیل دوری زارع تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و نساجی در لیگ برتر فوتبال | جنگ برای قهرمانی و بقا اقدام عجیب پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنانش برنامه‌های توخل برای بازی با رئال مادرید شرط ماندن اوسمار در پرسپولیس مشخص شد تورس در لیست نکونام
سرخط خبرها
نگاهی به ۸ تیم حاضر در اولین دوره سوپرلیگ فوتسال بانوان

شمارش معکوس برای شروع جدال فوتسالیست‌ها

  • کد خبر: ۱۲۳۲۶۲
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
شمارش معکوس برای شروع جدال فوتسالیست‌ها

به گزارش شهرآرانیوز؛ طبق گفته سازمان لیگ، امروز آخرین روز از نقل‌وانتقالات پیش‌فصل فوتسال زنان ایران است؛ رقابت‌هایی که قرار است اولین‌بار با شکل‌وشمایلی جدید فقط با حضور هشت تیم برتر ایران برگزار شود. فصل هجدهم لیگ‌برتر فوتسال زنان از ۱۸ شهریور آغاز می‌شود. ۵ مرداد قرعه‌کشی این مسابقات برگزار شد و از تیم‌های پالایش نفت آبادان، مس رفسنجان، بوتاپارس ایرانیان، پیکان تهران، فرهان ملارد، نصر فردیس، صنعت فجر شیراز و شرکت ملی‌حفاری به‌عنوان هشت تیم شرکت‌کننده نام برده شد. در این جلسه از ۷ شهریور به‌عنوان آخرین تاریخ نقل‌وانتقالات نام برده شد.

تحولات روی نیمکت تیم‌ها

تا یک روز مانده به پایان نقل‌وانتقالات هنوز تکلیف بسیاری از ستاره‌ها روشن نشده و تیم جدید آن‌ها رسانه‌ای نشده است. احتمالا طبق روال، همه باشگاه‌ها ترجیح می‌دهند روز پایانی از فهرستشان رونمایی کنند. در ادامه نگاهی به تغییروتحولات تیم‌های شرکت‌کننده خواهیم داشت. در بین فهرست سازمان لیگ، دیگر خبری از بوتاپارس ایرانیان نخواهد بود. در واقع این باشگاه پس از یک‌سال حضور در لیگ‌برتر فوتسال بانوان، امتیاز خود را به تیم دیگری واگذار کرد. تیم نطنز که امسال توانست از لیگ دسته‌یک به لیگ‌برتر صعود کند، با خرید امتیاز سوپرلیگی بوتاپارس به جمع هشت تیم برتر کشور پیوست.

رز جدیدی زاده، سرمربی سابق پالایش نفت آبادان، نیز قرار است هدایت این تیم را برعهده داشته باشد. تیم ملی‌حفاری نیز تا یکی‌دو هفته پیش در فهرست غایبان احتمالی سوپرلیگ قرار داشت، اما درنهایت در جلسه مدیران این باشگاه، تصمیم بر ادامه تیم‌داری ملی‌حفاری در فوتسال بانوان گرفته شد و خواهران پاپی، سحر و فاطمه، ستاره‌های این تیم امسال هم برای تیمشان به میدان خواهند رفت. اما هنوز نام رسمی سرمربی تیم اعلام نشده است. پیکان تهران، قهرمان فصل گذشته، اولین باشگاهی بود که برنامه‌ریزی‌هایش برای فصل جدید را انجام داد و حتی با سرمربی و برخی بازیکنان خود تمدید کرد. نیلوفر اردلان در دومین سال مربیگری خود پیکان را قهرمان کرد و حالا قرار است سومین تجربه سرمربیگری‌اش را در بالاترین سطح فوتسال بانوان کشور تجربه کند. فرزانه توسلی، عقاب فوتسال بانوان، نیز دوباره دروازه‌بان او در این فصل خواهد بود.

پالایش نفت آبادان که فصل گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل مس رفسنجان حذف شد، به‌دنبال تقویت تیم برای حضور در فرمت جدید لیگ است. به همین دلیل، در اولین گام پریسا امامی به‌عنوان سرمربی جدید این تیم جایگزین نرگس علوانی شد. این اولین تجربه سرمربیگری پریسا امامی است. پالایش نفت آبادان به‌جز جذب سه ستاره جدید یعنی خسروی، رحمتی و طاهرپور تلاش کرده است شاکله فصل قبل خود را حفظ کند. نصر فردیس فصل گذشته اولین‌بار در لیگ‌برتر حاضر شد. این تیم نیم‌نگاهی به قهرمانی داشت و به همین دلیل در میانه‌های فصل سرمربی خود را نیز تغییر داد، اما درنهایت به فینال نرسید و سوم شد.

تغییر جالب توجهی که این تیم کرجی داشته است، حضور یک حامی مشهدی از رشته والیبال در کنار تیم است. امیر حسینی، بازیکن سابق تیم‌ملی والیبال، در جلسه قرعه‌کشی به‌عنوان نماینده تیم نصر فردیس حاضر شد. فردیسی‌ها نیمی از فصل گذشته سرمربی مشهدی یعنی فاطمه شریف را در کنار خود داشتند و حالا یک چهره مشهدی دیگر نیز به این تیم اضافه شده است. نصر فردیس امسال نیز شریف را در کنار خود دارد. مس رفسنجان از تیم‌های قهرمان در چهار سال گذشته است که تلاش کرده است تغیرات زیادی نداشته باشد. روز گذشته این باشگاه بازهم قرارداد خود با مربی قدیمی این تیم یعنی عاطفه رضایی را تمدید کرد.

البته رضایی به‌عنوان نایب‌رئیس ورزش بانوان باشگاه مس رفسنجان نیز فعالیت می‌کند. پویندگان صنعت فجر شیراز یکی‌دیگر از هشت تیم حاضر در سوپرلیگ است که تغییر اساسی روی نیمکت خود داشته است. فصل قبل نجمه برزگر هدایت این تیم را برعهده داشت، اما هفته قبل مدیران تیم صنعت پویندگان فجر شیراز از سرمربی خود رونمایی کردند. بر این اساس مهناز مرادی، سرمربی مشهدی فوتسال که فصل قبل در نیم‌فصل دوم هدایت چیپس کامل را برعهده داشت، امسال تیم شیرازی را در سوپرلیگ فوتسال بانوان هدایت می‌کند. درنهایت فرهان ملارد، هشتمین تیم حاضر در سوپرلیگ است که اتفاقا پرحاشیه نیز هست.

فصل گذشته حاشیه‌ها و سؤالات زیادی مبنی بر چگونگی صعود فرهان به لیگ‌برتر وجود داشت، زیرا فصل قبل فرهان در لیگ‌یک حضور نداشت و یک‌سال قبلش نیز در لیگ‌یک سوم شده بوده و در نتیجه خبری از سهمیه نبود. عده زیادی این موضوع را تخلف سازمان لیگ و فدراسیون می‌دانند، اما هیچ‌گاه سازمان لیگ درباره این ابهامات واکنشی نشان نداد. فرشته بابایی مدیریت این تیم را برعهده دارد، اما خبری درباره حضور این تیم و تغییروتحولات آن در فصل جدید رسانه‌ای نشده است.

در انتظار کیفیتی متفاوت از فوتسال بانوان

این فصل به‌دلیل کم‌شدن تعداد تیم‌ها، بی‌گمان تفاوت زیادی با فصل گذشته خواهد داشت؛ موضوعی که می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش کیفیت لیگ‌برتر داشته باشد و از گله‌مندی سرمربیان باشگاهی و بازیکنان فوتسال نیز بکاهد. کادرفنی و بازیکنان در فصل‌های قبل همیشه از تعداد زیاد تیم‌ها، تفاضل گل زیاد و تفاوت در سطح بازی‌ها شاکی بودند و این موضوع را یکی از عوامل کم‌شدن کیفیت لیگ‌برتر فوتسال زنان می‌دانستند.

تیم‌هایی که با اختلاف زیاد نتیجه بازی را به تیم‌های بالای جدول واگذار می‌کردند که این امر از جذابیت لیگ کاسته بود. در این دوره تعداد مسابقات ۲۱ بازی است و به‌صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و تیمی که امتیاز بیشتری دارد، در دور سوم میزبان خواهد بود. صعود و سقوط تیم‌ها براساس تفاضل گل نیز برداشته شده است و بازی رودررو ملاک ارزیابی خواهد بود. این رقابت‌ها به‌صورت دوره‌ای در سه مرحله رفت، برگشت و نهایی برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->